Blogs zijn essentieel voor een SEO-positioneringsstrategie. We zullen het belang van deze tool uitleggen. Zodat je niet achter blijft in de strijd om een betere positionering in Google te krijgen.
Wat is SEO-positionering?
Allereerst gaan we beginnen met uit te leggen wat SEO-positionering (Search Engine Optimization) is en waarom het belangrijk is. Het bestaat in feite uit de reeks acties die je op jouw website kunt ontwikkelen. Het is gericht op het verbeteren van de positionering en zichtbaarheid van je website in de organische resultaten in zoekmachines. Alsmede het behalen van de topposities van de verschillende zoekmachines.
Deze discipline van web positionering omvat een hele reeks acties, technieken en hulpmiddelen om dit doel te bereiken. Hieronder zijn software of plug-ins die zoekwoorden, interacties, inhoud injectie analyseren.
Hoewel dit proces in alle zoekmachines precies hetzelfde is, richten de specifieke technieken zich in de praktijk op het verkrijgen van topposities in Google. Omdat het de zoekmachine bij uitstek is en degene die op de een of andere manier de spelregels bepaalt.
Rangschik zoekwoorden voor SEO
Een blog is een website waarop inhoud wordt gepubliceerd in de vorm van artikelen of berichten. Deze zijn meestal gesorteerd op publicatiedatum, zodat het meest recente artikel altijd bovenaan staat.
Een statische site zorgt ervoor dat Google er geen rekening mee houdt omdat het deze als verouderd en achterhaald beschouwt. Dit kan ertoe leiden dat de interne positionering van jouw bedrijf begint te verdwijnen.
Vergeet niet dat de zoekmachine rekening houdt met de sites die voortdurend worden bijgewerkt. Als de zoekmachine robot bij een site altijd dezelfde inhoud vindt, is er geen reden om terug te keren. En dit zal ertoe leiden dat uw website naar steeds lagere posities wordt verbannen.
Aan de andere kant, met het maken van een blog draag je regelmatig nieuwe inhoud bij aan je website. Bovendien voeg je elke keer dat je via opmerkingen met gebruikers communiceert, meer inhoud toe. Dit zal jouw organische positionering verbeteren.
Een SEO-blog hebben: waarom is het doorslaggevend?
Zoals we voor Google hebben gezien, is de inhoud het meest relevant. Natuurlijke content die van kwaliteit is, bruikbaar is en waarde genereert voor de gebruiker. Dat is de beste SEO-strategie.
Aangezien het genereren van content beperkt is op een statische commerciële website, is het essentieel om een blog te ontwikkelen. Samen met een juiste strategie voor het linkbuilding en het genereren van relevante content. In deze context is het noodzakelijk om na te denken over wat interessant kan zijn voor je publiek. Zo kun je nuttige inhoud creëren die beantwoordt aan hun noden.
Daarom wordt een blog heel goed geïndexeerd in zoekmachines. Google registreert de inhoud van deze tool heel goed. Het gaat om indexering en positionering die meestal op korte en middellange termijn zijn als er niet regelmatig aan wordt gewerkt. Daarom is het noodzakelijk om regelmatig nieuwe content te genereren.